https://www.facebook.com/artemissky.blogspot?ref_type=bookmark

ΑΡΤΕΜΙΣ

ΑΡΤΕΜΙΣ
Ήταν θεά του κυνηγιού,”πότνια θηρών” κατά τον Όμηρο,θεά των αγριμιών και της Σελήνης.

ΕΛΛΑΣ - HELLAS

'' Επιόντος άρα θανάτου επί τον άνθρωπον, το μεν θνητόν, ως έοικεν, αυτού αποθνήσκει, το δ' αθάνατον, σώον και αδιάφθορον, οίχεται απιόν. `Οταν επέρχεται ο θάνατος στον άνθρωπο, το μεν θνητό μέρος αυτού, καθώς φαίνεται, πεθαίνει, το δε αθάνατο, η ψυχή, σηκώνεται και φεύγει σώο και άφθαρτο '' ΠΛΑΤΩΝΑ

ΕΛΛΑΣ - HELLAS .

ΕΛΛΑΣ - HELLAS .
ΑΝΟΙΚΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2013

Ἡμερολόγιον ἀστρικῶν φαινομένων & ἑορτῶν


Προβολή Μηνός
Προβολή Μηνός
Προβολή Ἐπίπεδη
Προβολή Ἐπίπεδη
Προβολή Ἑβδομάδος
Προβολή Ἑβδομάδος
Προβολή Ἡμερός
Προβολή Ἡμερός
Ἀναζήτησις
Ἀναζήτησις
Ἐκτύπωσις
Ἐκτύπωσις
Προβολή ΜηνόςΚρονία, Σεπτέμβριος 07, 2013
   Αὔγουστος 2013Σεπτέμβριος 2013Οκτώβριος 2013 
ἈπολλωνίαἈρτεμισίαἈρείαἙρμείαΖηνίαἈφροδιτίαΚρονία
36
  1
  2
  3
  4
  5
  6
  7
37
  8
  9
  10
  11
  12
  13
  14
38
  15
  16
  17
  18
  19
  20
  21
39
  22
  23
  24
  25
  26
  27
  28
40
  29
  30
Οκτώβριος 2013Οκτώβριος 2013Οκτώβριος 2013Οκτώβριος 2013Οκτώβριος 2013
Σήμερα  ἀστρονομικὸ  ἐκδηλώσεις  θρησκευτικὸ  
μῆνες     
Ἀναζήτησις Ἡμερολογίου                  http://www.astrologicon.org

Ἐτήσιον Ἑορτολόγιον


[ἀναγράφονται αἱ ἑορταὶ τοῦ παλαιοῦ ἀττικοῦ ἑορτολογίου -
μὲ πορφυρὸν σημειώνονται αἱ ἑορταὶ ποὺ προτείνουμε τὴν σήμερον καθὼς καὶ σχετικαὶ διευκρινήσεις - ὑπενθυμίζουμε ὅτι ἡ ἡμέρα ἀρχίζει ὄχι τὸ μεσονύκτιον ἀλλὰ ὀλίγας ὥρας πρίν, κατὰ τὸν ἕσπερον]
ΓΑΜΗΛΙΩΝ

23/12 - 22/1
[31 ημέραι]


Εἰς Δία καὶ Ἥραν

1η Γα. Ἔναρξις Τριέσπερου Ἡρακλέος
2η Γα. Τριήμερος ἑορτή ποὺ κορυφώνεται τὴν τελευταίαν ἡμέραν,
3η Γα. μὲ τοὺς ἑορτασμούς τῆς (ἀνά)γεννήσεως τοῦ Διονύσου
7η Γα.
 εἰς Κουτροτρόφον | Ἑορτὴ τοῦ Ἀπόλλωνος
8η Γα. εἰς Νύμφας |
12η Γα.
 Λήναια 
26η Γα. Ἀρχὴ ἑορτασμῶν | ΓΑΜΗΛΙΑ 
27η Γα. Ἱερὸς Γάμος |


Τριέσπερον Ἡρακλέος: Ἀπὸ τὸν ἕσπερον τῆς προηγουμένης [22/12 σήμερον]καὶ ἐπὶ 3 ἡμέρας. Κορύφωσις τῆς ἑορτῆς τὴν 3ην ἡμέραν [25/12 σήμερον] διὰ τὴν Ἀναγέννησιν τοῦ Διονύσου [ἐκ τῶν σημαντικοτέρω ἑορτῶν τοῦ ἒτους]. Αἱ ἀκόλουθαι 12 ἡμέραι εἶναι πανίεραι, ἀφιερωμέναι εἰς Διόνυσον καὶ ἀκολουθίαν αὐτοῦ.

Λήναια: Τὴν 9ην ἡμέρα τοῦ Ἱεροῦ 12ημέρου [3/1 σήμερον]. Ἔναρξις, τὸν ἕσπερον[2/1 σήμερον].
Γαμήλια: Λόγῳ τῆς σημαντικοτάτης αὐτῆς ἑορτῆς [17/1 - 18/1 σήμερον], ὁ μὴν Γαμηλιὼν ἐνδείκνυται διὰ τέλεσιν Γάμου κατά τὸ ἑλληνικὸν.
ΑΝΘΕΣΤΗΡΙΩΝ

23/1 - 20/2
[29 ημέραι / 30 σε δίσεκτον]
Εἰς Διόνυσον
11η Αν. Πιθοίγια |
12η Αν. Χόες | ΑΝΘΕΣΤΗΡΙΑ
13η Αν. Χύτροι |
23η Αν. ΔΙΑΣΙΑ
Ἄγνωστον Μικρὰ Διονύσια (προετοιμασία διὰ τὰ Ἐλευσίνια)
Ἀνθεστήρια: Ἡ ἔναρξις τοποθετεῖται τὴν ἡμέραν ποὺ ἀποτελεῖ τὸ ἀκριβές μέσον μεταξὺ τῆς χειμερινῆς καὶ ἐαρινῆς τροπῆς [2/2 σήμερον].
ΕΛΑΦΗΒΟΛΙΩΝ

21/2 - 23/3 

[31 ημέραι]
Εἰς Ἀρτέμιδα
6η Ἐλ. ΕΛΑΦΗΒΟΛΙΑ
9η Ελ. Ἀσκληπεῖα, Προαγὼν |
10η Ἐλ. Πομπή, Θεατ. Ἀγῶνες, Κῶμος | ΔΙΟΝΥΣΙΑ ἐν ἄστει
11η Ἐλ. Θεατρικοὶ Ἀγῶνες (συνέχεια) |
12η Ἐλ. Θεατρικοὶ Ἀγῶνες (συνέχεια) |
Μετὰ τὰ Διονύσια (σὲ ἄγνωστη ἡμ/νία) Πάνδια
29η Ἐλ. Σεμέλης καὶ Διονύσου
Σεμέλης καὶ Διονύσου: Τὴν 29ην ἡμέραν τοῦ Ἐλαφηβολιῶνος [21/3 σήμερον], ἐννέα μήνας πρὸ τῆς Ἀναγεννήσεως τοῦ Διονύσου καὶ ἐαρινὴν ἰσημερίαν, ἑορτάζουμε τὴν γονιμοποίησιν τῆς Σεμέλης ὑπό Διός καὶ τὴν σύλληψιν τοῦ Διονύσου. Τὴν ἡμέραν αὐτὴν ἐνθυμούμεθα καὶ τοὺς Ἥρωας τοῦ Πολέμου τῆς Ἀνεξαρτησίας, εἰς τοὺς ὁποίους πέμπουμε εὐχαριστήριους λόγους καὶ ἀποδίδουμε προσφοράς.
ΜΟΥΝΥΧΙΩΝ

24/3 - 22/4
[30 ημέραι]
Εἰς Ἀρτέμιδα
4η Μο. Ἑορτὴ τοῦ Ἔρωτος
6η Μο. Δελφινίου Πομπή
16η Μο. ΜΟΥΝΥΧΙΑ
19η Μο. Ὀλυμπιεῖα
Πανσέληνος ΒΡΑΥΡΩΝΙΑ (μικρὰ ἐτησίως, μεγάλα ἀνὰ 4ετία)
Βραυρώνια: Κινητὴ ἑορτή ποὺ γίνεται εἰς τὴν πανσέληνον τοῦ Μουνυχιῶνος.
ΘΑΡΓΗΛΙΩΝ

23/4 - 23/5
[31 ημέραι]
Εἰς Ἀπόλλωνα καὶ Ἀρτέμιδα
6η Θα. Ἐξαγνισμὸς | ΘΑΡΓΗΛΙΑ [παλαιά]
7η Θα. Θυσία θαργήλων |
8η Θα. Ἐξαγνισμὸς | ΘΑΡΓΗΛΙΑ [σήμερον]
9η Θα. Θυσία θαργήλων |
19η Θα.
 Βενδίδεια
25η Θα. Καλλυντήρια
26η Θα.
 Πλυντήρια
Θαργήλια: Τὰ παλαιὰ Θαργήλια ἦσαν κινητὴ ἑορτή, λόγῳ τοῦ σεληνιακοῦ ἡμερολογίου. Τὴν σήμερον, ποὺ ὁ Θαργηλιὼν εἶναι σταθερὸς μὴν, αἱ ἡμερομηνίαι τῶν Θαργηλίων ἀναπροσαρμόζονται εἰς 9ην καὶ 10ην Θαργηλιῶνος μὲ τὸ ἐξῆς σκεπτικὸν: Τὸ μέσον σημεῖον μεταξὺ τῆς ἐαρινῆς καὶ τῆς θερινῆς τροπῆς εἶναι κατὰ τὴν 5ην Μαΐου, καὶ ἀποτελεῖ "κέντρον" περὶ τοῦ ὁποῖου ἐνδείκνυται νὰ γίνουν ἑορταί τιναὶ. Ἡ Βαλπούργιος Νὺξ (Waldburgis Nacht) ἑορτάζεταιτὴν νύκτα τῆς 30ης Ἀπριλίου πρὸς 1ην Μαΐου - ἑορτή συσχετισθεῖσα μὲ τὴν Ἄρτεμιν εἰς τὴν ἀναγεννησιακὴν Εὐρώπην. Ἐπιπλέον ἀπὸ τὴν παράδοσιν των Ἀκαδημιῶν τῆς Ἰταλίας (ὡς ἡ Accademia dell' Arcadia) καὶ μετὰ, ἐπικράτησε ἡ 1η Μαΐου νὰ θεωρεῖται γενέθλια ἡμέρα τοῦ Ἀπόλλωνος (συμφώνως πρὸς τὸν μύθον πρῶτα γεννάται ἡ Ἄρτεμις καὶ ἐπειτα ὁ Ἀπόλλων). Τὴν σήμερον, ὁπου ἡ Εὐρωπαϊκὴ Ἒνωσις καθιστᾷ πλέον ἀπαραίτητον τὴν ἀνάδειξιν τοῦ κλασσικοῦ ἑλληνικοῦ της θεμελίου, καὶ ὡς συνέχειαν τῆς παραδόσεως τῶν εὐρωπαϊκῶν Ἀκαδημιῶν, προτείνουμε τὸν ἑορτασμόν τῶν Θαργηλίων τὴν 8ην καὶ 9ην τοῦ νέου σταθεροῦ Θαργηλιῶνος[30/4 καὶ 1/5 σήμερον]
ΣΚΙΡΟΦΟΡΙΩΝ

24/5 - 22/6
[30 ημέραι]
Εἰς Ἀθηνᾶν Σκιράδα
12η Σκ. ΣΚΙΡΟΦΟΡΙΑ (ἢ Σκίρα)
14η Σκ. Διιπόλια (ἱεροτελεστία Βουφονίων)
30η Σκ. Διισωτήρια
Ἄγνωστον ΑΡΡΗΦΟΡΙΑ
ΕΚΑΤΟΜΒΑΙΩΝ

23/6 - 23/7
[31 ημέραι]
Εἰς Ἀπόλλωνα
12η Εκ. ΚΡΟΝΙΑ
16η Εκ. Συνοίκια
28η Εκ. Παννυχὶς, Λαμπαδηδρομία, Πομπή, Πέπλος, Θυσία |
29η Εκ. Ἀγῶνες γυμναστικοὶ - μουσικοὶ | ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ
30η Εκ. Ἀγῶνες γυμναστικοὶ - μουσικοὶ |
31η Εκ. Ἀγῶνες - ἀπονομή βραβείων|
ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ: Μικρὰ ἐτησίως (τριήμερα) καὶ Μεγάλα ἀνὰ 4ετία, (τετραήμερα) ὅπου ἐλάμβαναν χώρα περισσότεροι ἀγῶνες.
ΜΕΤΑΓΕΙΤΝΙΩΝ

24/7 - 22/8
[30 ημέραι]
Εἰς Ἀπόλλωνα Μεταγείτνιον
7η Με. ΜΕΤΑΓΕΙΤΝΙΑ 
21η Με. 

22η Με. Εκάτης Τριοδίτης
23η Με.
Ἄγνωστον Ἡράκλεια (Κυνοσάργους Γυμνάσιον)
ΕΚΑΤΗΣ ΤΡΙΟΔΙΟΝ: Προτεινόμενη τριήμερος καθάρσια ἑορτή, ἀφιερωμένη ταῖς ψυχαῖς, ἀνερχομέναις καί κατερχομέναις. Προσφορά πανσπερμίας καὶ ἀρτιδίων. Ἒναρξις μὲ τὸν ὄμβρον μετεωριτῶν τῶν Περσιδῶν [13/8 σήμερον]
ΒΟΗΔΡΟΜΙΩΝ

23/8 - 22/9
[31 ημέραι]
Εἰς Ἀπόλλωνα Βοηδρόμιον
5η Βο. Γενέσια
6η Βο. Ἄρτεμις Ἀγροτέρα
7η Βο. Βοηδρόμια
15η Βο. Ἀγυρμός |
16η Βο. " Ἄλαδε Μύσται " |
17η Βο. " Ἀπὸ ἐδῶ τὰ θύματα " |
18η Βο. Ἐπιδαύρια | ΕΛΕΥΣΙΝΙΑ (Μεγάλα)*
19η Βο. Πομπή πρὸς Ἐλευσῖνα |
20η Βο. Μύησις |
21η Βο. Πλημοχόαι |
ΠΥΑΝΕΨΙΩΝ

23/9 - 22/10
[30 ημέραι]
Εἰς Ἀπόλλωνα
5η Πυ. Προηρόσια
7η Πυ. ΠΥΑΝΕΨΙΑ καὶ Ὀσχοφόρια
8η Πυ. Θήσεια
9η Πυ. Στήνια
10η Πυ. ΘΕΣΜΟΦΟΡΙΑ (ἐς Ἄλιμον)
11η Πυ. Ἄνοδος |
12η Πυ. Νηστεία | ΘΕΣΜΟΦΟΡΙΑ
13η Πυ. Καλλιγένεια |
30η Πυ. Χαλκεῖα (ἀρχὴ ὑφάνσεως πέπλου)
Ἄγνωστον Ἀπατούρια (τριήμερος ἑορτὴ φρατριῶν)1η ἡμέρα Δόρπια
2η ἡμέρα Ἀνάρρυσις
3η ἡμέρα Κουρεώτις
ΜΑΙΜΑΚΤΗΡΙΩΝ

23/10 - 22/11
[31 ημέραι]
Εἰς Δία Μαίμακτον
3ο δεκαήμερον ΜΑΙΜΑΚΤΗΡΙΑ
Πομπαῖα
ΠΟΣΕΙΔΕΩΝ

23/11 - 22/12
[30 ημέραι]
Εἰς Ποσειδῶνα
8η Πο. ΠΟΣΕΙΔΕΑ
26η Πο. ΑΛΩΑ
30η Πο. Νυκτός και Δίκης
Νυκτός και Δίκης: Ἡ μεγίστη νὺξ τοῦ ἒτους, ποὺ εἶναι καὶ ἡ τελευταῖα, ἀκριβῶς πρὸ τῆς εἰσόδου τοῦ νέου ἔτους ἀφιερώνεται εἰς θεάν Νύκταν καὶ εἰς Δίκην. Μυθολογεῖται ὁτι εἰς Ἅδην λαμβάνει χώρα μεγάλη ἐτήσια Δίκη, ὅπου γίνεται ἀπολογισμός τοῦ ἔτους καὶ τακτοποίησις χρεῶν, κατὰ τὸ δυνατόν, ὥστε νὰ εἰσέλθωμε τοῦ νέου ἔτους καθαροὶ. Ἡ κάθαρσις ἐπίσης μᾶς προετοιμάζει διὰ τὴν μεγάλην ἑορτήν τῆς Ἀναγεννήσεως τοῦ Διονύσου.
Τὸ προτεινόμενον ἑορτολόγιον εὑρίσκεται ἀκόμη ὑπὸ δοκιμήν. Ἐν καιρῷ θὰ ὑπάρξουν τροποποιήσεις ἀλλὰ καὶ περαιτέρῳ ἐμπλουτισμός.
Ἐὰν ἔχετε μελετήσει τὰς ἀρχαίας ἑορτὰς καὶ ἐρευνᾶτε τὸ ζήτημα τῆς δομήσεως ἑνὸς ἐγκύρου ἑλληνικοῦ ἐορτολογίου σήμερον πρὸς θρησκευτικὴν χρῆσιν, μὴ διστάσετε νὰ μᾶς στείλετε τὰ σχόλιά σας ἢ/καὶ τὰς προτάσεις σας περὶ ἑορτῶν, ἡμερομηνιῶν καὶ ὅ,τι ἄλλον σχετικὸν ἐδῶ
Τελευταία Ενημέρωση στις Ἀπολλωνία, 08 Ἀπρίλιος 2012 17:31

Τὰ Ζῳδιακὰ Ἄστρα τῆς Ἐκλειπτικῆς


 
Εκτύπωση
 Εἰσαγωγὴ εἰς τὴν φιλοσοφίαν τοῦ Ζῳδιακοῦ καὶ τὴν ἀστρολογικὴν σημασίαν τῶν ἀστερισμῶν
astronomy.jpg
Ἄστρον ὀνομάζεται μία ὁμάς ἀστέρων εἰδωλοποιηθήσα κατὰ θέσιν καὶ εἶδος αὐτῶν,συμφώνως πρὸς τὸν ὁρισμὸν ποὺ δίδει ὁ Γεμῖνος Ῥόδιος (Εἰσαγωγή εἰς τὰ Φαινόμενα), δηλαδή αὐτὸ ποὺ σήμερα ἀποκαλοῦμε ἀστερισμόν. Πῶς ὅμως ἐφθάσαμε εἰς τὴν εἰδωλοποίησιν αὐτῶν τῶν διαφόρων καὶ πολυαρίθμων ἀστέρων, ποὺ ἐφαίνοντο 'τυχαίως' διατεταγμένοι; Ἡ διαδικασία ἦταν μακρόχρονη καὶ χάνεται εἰς τὰ βάθη τοῦ χρόνου. Κάποιοι ἦταν ἀντιληπτοὶ ἀπὸ τὴν προϊστορικὴν ἐποχήν, ὅπως ὁ ἀστερισμὸς τοῦ Ὠρίωνος. Ἄλλοι εἶναι πιὸ πρόσφατοι καὶ ἐκ τῶν ἐλαχίστων ἀρχαίων ἀναφορῶν γνωρίζουμε ὅτι κάποιοι ἐσχηματίσθησαν ὑπὸ γνωστῶν ἀστρονόμων/ἀστρολόγων, ὅπως ὁ τῆς μικρᾶς Ἄρκτου ὑπὸ τοῦ Θαλοῦ Μιλησίου καὶ οἱ τοῦ Κριοῦ καὶ Τοξότου ὑπὸ τοῦ Κλεοστράτου Τενεδίου. Δὲν εἶναι κἂν σαφὲς τὶ ἐθεωρεῖτο σχηματισμός, ἐὰν λ.χ. ἐπρόκειτο διὰ νέα εἰδωλοποίησιν ἢ διὰ μεταβολὴν παλαιοτέρας.
Θὰ ἦταν ἐξαιρετικῶς δύσκολον νὰ προσδιορισθῇ κάποιος γενικότερος συλλογισμός ἐπὶ τῆς εἰδωλοποιήσεως δεδομένου ὅτι δὲν ἔχουν διασωθεῖ στοιχεῖα ποὺ θὰ μᾶς ἐπέτρεπαν νὰ δοῦμε τὴν καθολικὴν εἰκόνα τῆς ὁμαδοποιήσεως, σχηματισμοῦ καὶ ὀνομασίας τῶν 88 γνωστῶν ἀστερισμῶν τοῦ καταλόγου τοῦ Ἱππάρχου. Ἐὰν ἀντιθέτως ἑστιάσουμε τὴν προσοχήν μας εἰς τοὺς ἀστερισμούς τοῦ Ζῳδιακοῦ μόνον, ὁ συλλογισμός τῆς εἰδωλοποιήσεως δύναται νὰ ἐντοπισθῇ. Ἡ ἐπιλογή τῶν ζῳδιακῶν ἀστερισμῶν δὲν εἶναι τυχαία. Εἶναι οἱ μόνοι ἀπὸ τοὺς 88 ἀστερισμούς, ποὺ ἀποτελοῦν διάκριτην ὁμάδα καὶ μάλιστα εἶναι συνδεδεμένοι διὰ τέτοιων ἰσχυρῶν δεσμῶν, ὥστε ἡ ὁμὰς ὄχι μόνον διατηρήθη ἀλλὰ καὶ δὲν ἐπιδέχθη καμμία ἀλλαγὴ τῆς συνθέσεώς της ἀπὸ τὴν ἀρχαιότητα ἕως τὴν σήμερον.
Εἶναι στοιχεῖον ἀξιοπρόσεκτον ὅτι παρ' Ἕλλησι ὁ Ζυγὸς δὲν ἐθεωρεῖτο διάκριτος ἀστερισμὸς ἀλλὰ μέρος τοῦ Σκορπιοῦ καὶ λεγόταν Χηλαί (δαγκάναι) ἕως καὶ τὴν ἀλεξανδρινὴν ἐποχήν, ὅπου διὰ πρώτην φορὰν ἀναφέρεται ὡς Ζυγὸς ὑπὸ τοῦ Ὑψικλέους. Ἀργότερα, ὁ Ὑγῖνος τὸν συσχετίζει μὲ τὸν ζυγὸν τῆς Παρθένου Ἀστραίας, ποὺ ἤδη τὴν ἐποχὴν ἐκείνην ταυτιζόταν μὲ τὴν Νέμεσιν - τὴν ὁποίαν ὁ Ἡσίοδος, πρὸ αἰώνων, εἶχε συσχετίσει μὲ τὸν ἀστερισμὸν τῆς Παρθένου. Ἐδῶ ἀναγνωρίζουμε τὸν Ζυγὸν ὡς ἐκ τῶν κυρίων συμβόλων τοῦ Ἅδου, τοῦ ἀϊδίου κόσμου τῶν νεκρῶν, ποὺ δὲν εἶναι ἔκδηλος καὶ φανερὸς ἀλλὰ ἄδηλος καὶ ἀφανής. Οἱ ἀστερισμοί τοῦ Ζῳδιακοῦ λοιπὸν ἦσαν ἔνδεκα καὶ εἶς ἐξ αὐτῶν διπλός. Ὁμοίως περὶ Ἔνδεκα μερῶν τοῦ Οὐρανοῦ γράφει ὁ Πλάτων, ἀναλύοντας τὴν θεολογικὴν αὐτὴν ἀρχὴν εἰς τὸν διάλογον Φαῖδρος - ἀρχὴ ποὺ σχετίζεται καὶ μὲ τὴν ἔννοιαν τοῦ Δωδεκαθέου. Ὁ Ζῳδιακὸς λοιπὸν δὲν κατέληξε τυχαίως εἰς τὴν εἰδωλοποίησιν ἔνδεκα ἀστερισμῶν, μὲ ἕναν διπλόν, ἀλλὰ βάσει ἑνὸς οὐρανίου σχεδίου. Μίας φιλοσοφικό-θεολογικῆς ἀντιλήψεως ποὺ συναντοῦμε εἰς τὴν Ἑλληνικὴν θρησκευτικὴν κοσμοθέασιν. Ἡ ἀρχὴ καταστερισμοῦ τοῦ Ζῳδιακοῦ λοιπὸν δὲν εἶναι ἄλλη ἀπὸ τὴν θεολογικὴν ἀρχήν τῶν ἕνδεκα μερῶν τοῦ Οὐρανοῦ καὶ ἀναλύεται ἐκτενῶς εἰς τὸ ἄρθρον Ὁ Ζῳδιακός.
Συμφώνως πρὸς τὴν θεώρησιν αὐτήν, αἱ κατερχόμεναι ψυχαί προέρχονται ἐπὶ τὸ πλεῖστον ἀπὸ τὰ ἀντίστοιχα μέρη τοῦ Οὐρανοῦ καὶ φέρουν ἐντός των τὰ ἰδιαίτερα χαρακτηριστικά - ἢ πιὸ σωστά, Ψυχικοὺς Λόγους - τοῦ ἐφορεύοντος Θεοῦ (π.χ. ψυχαί προερχόμεναι ἐκ τοῦ μέρους τοῦ Ἑρμοῦ φέρουν ἑρμαϊκὰ χαρακτηριστικὰ ὅπως ἐμπόρου, λογίου, ἐκ τοῦ μέρους τοῦ Ἄρεως πολεμικὰ χαρακτηριστικὰ καὶ αὐξημένην αἴσθησιν δικαίου, ἐκ τοῦ μέρους τῆς Ἥρας βασιλικὰ χαρακτηριστικά, ἡρωικὴν ἰδιοσυγκρασίαν κ.ο.κ.). Ἐδῶ βασίζεται μία ἐκ τῶν θεμελιωδῶν ἀστρολογικῶν ἀρχῶν, ὅτι ἡ θέσις τοῦ Ἡλίου ἐν γενεθλίῳ ὡροσκοπίῳ σημειοδοτεῖ μίαν βασικὴν ὁμάδα ἀνθρώπων, ἕναν βασικὸν τύπον ψυχικῆς κλίσεως. Μάλιστα, τὸ ζῴδιον τοῦ Ἡλίου τοῦ ὡροσκοπίου συλλήψεως ἀφορᾷ τὴν ποιότητα τῆς ψυχῆς ἐνῶ τοῦ γενεθλίου τὴν ποιότητα τοῦ βίου.
Σχετικὸς μὲ αὐτὰ εἶναι καὶ ὁ πλατωνικὸς μῦθος τοῦ Ἠρός, ἀπὸ τὰ τελευταῖα κεφάλαια τῆς Πολιτείας, ὅπου ὁ Ζῳδιακός καὶ οἱ πλανῆτες συμμετέχουν εἰς τὴν κοσμικὴν λειτουργίαν τῶν Μοιρῶν καὶ τῆς καθόδου τῶν ψυχῶν ποὺ διάλεξαν βίον, καὶ ποὺ κατέρχονται μετὰ συγκεκριμένων ἀστρικῶν διατάξεων. Ὑπὸ αὐτὴν τὴν ὀπτικὴν ὁ ὑπολογισμός τῶν πραγματικῶν πλανητικῶν θέσεων ἐπὶ τοῦ Ζῳδιακοῦ ἀποκτᾷ ἀκόμη μεγαλυτέραν σημασίαν. Ὁ θεμελιώδης αὐτὸς συσχετισμός τῆς θεολογίας περὶ τῶν Ἔνδεκα μερῶν τοῦ Οὐρανοῦ μὲ τὴν ἀρχὴν καταστερισμοῦ τῶν Ζῳδιακῶν ἀστερισμῶν, ἀποτελεῖ καὶ ἕναν ἐκ τῶν ἀκρογωνιαίων λίθων τῆς φιλοσοφίας τῆς Ἑλληνικῆς Ἀστρολογίας, ποὺ διδάσκεται εἰς τὸ Ἀστρολογικόν
Αἱ ἀστρικαὶ ἰδιότηται τῶν Ζῳδιακῶν Ἀστερισμῶν δὲν θὰ πρέπει νὰ συγχέονται μὲ τὰς ἐποχιακὰς ἰδιότητας. Κατὰ τὴν ἕλληνιστικὴν περίοδον, ὅπου ἡ ἀστρολογία ἐγνώρισε μεγάλην πρόοδον, συνέβαινε τότε αἱ τροπαί νὰ συμπίπτουν μὲ τὰς πρώτας μοίρας τῶν ζῳδιακῶν δωδεκατημορίων. Αἱ διορθώσεις τοῦ Ἱππάρχου λόγῳ μεταπτώσεως, ποὺ ὁ Πτολεμαῖος ὑποστήριξε ἐνθέρμως, δὲν ἀκολουθήθησαν γενικῶς εἰς τὴν ἀστρολογικὴν πρακτικὴν τῆς ἑλληνιστικῆς ἐποχῆς. Ἐν τούτοις, ἡ ἡμερολογιακὴ μεταρρύθμισις τοῦ Σωσιγένους συνέβαλλε σταδιακῶς εἰς τὴν σημειοδότησιν τῶν ἡλιακῶν μηνῶν διὰ τῶν ἀντιστοίχων ἀστερισμῶν. Συν τῷ χρόνῳ, πολλαὶ ἰδιότηται ἐποχιακαὶ, κλιματολογικαί-μετεωρολογικαί, ἀκόμα καὶ θρησκευτικαί, ἑκάστου μηνός, συνδυάσθησαν μέ τὰς ἀντίστοιχας ζῳδιακάς-ἀστρικάς. Διαπιστώνεται πρὸς τὰ τέλη τῆς ἑλληνιστικῆς περιόδου, ὅτι ἡ ἀστρολογικὴ ἑρμηνεία ἑκάστου δωδεκατημορίου περιελάμβανε ἀμφοτέρας τὰς ἐποχιακὰς καὶ τὰς ζῳδιακάς ἰδιότητας, κάτι ποὺ εἶναι ἰδιαιτέρως ἐμφανὲς εἰς τὴν Ἀποτελεσματικὴν τοῦ Ἡφαιστίωνος Θηβαίου.
Εἰς τὴν Ἑλληνικὴν Ἀστρολογίαν πρῶτα διακρίνουμε τὰς ἀρχικὰς ζῳδιακὰς ἰδιότητας ἀπὸ τὰς ἐποχιακᾶς, περὶ τῶν ὁποίων δεῖτε τὸ ἄρθρον Ὁ Ἐνιαύσιος Κύκλος. Κατόπιν ἐπανασυνδυάζουμε τὰς ἐποχιακὰς μὲ τὸ ἀντίστοιχον ζῴδιον σήμερον, ποὺ εἶναι διάφορον τοῦ παλαιοῦ λόγῳ τῆς μεταπτώσεως τῶν ἰσημεριῶν. Ὁ καθορισμὸς τῶν ὁρίων τῶν ζῳδίων γίνεται βάσει τοῦ μετρικοῦ συστήματος τῶν Δωδεκατημορίων.
Τὰ ζῳδιακὰ Ἄστρα σχετίζονται πρωτίστως μὲ τὴν ποιότητα τῶν κατερχομένων Ψυχῶν, αἱ ὁποῖαι πηγάζουν ἐκ τῶν μερῶν τοῦ Οὐρανοῦ, τῶν ἐφορευόμενων ἀπὸ τοὺς ἀνάλογους Θεοὺς. Συνεπῶς ὁ Κριός λ.χ. δὲν εἶναι "παρορμητικός", οὔτε "ἠγετικός", μήτε "κάνει τὴν ἀρχήν ὅπως ἡ ἄνοιξις..." (καὶ βεβαίως δὲν ταυτίζεται μὲ τὴν ἐπιδρασιν τοῦ πλανήτου Ἅρεως οὔτε μὲ τὴν ἑρμηνείαν τοῦ 1ου Τόπου), ἀλλ' ἀντιθέτως ἀποτελεῖ τὴν ἐλλόγιμην ἔκφρασιν τῶν Ἰδεῶν τῆς Θεᾶς Ἀθηνᾶς ἀενάως καὶ εἰς ὅλας τὰς ζῳδιακὰς ἐποχάς, ἀνεξαρτήτως τῆς ἑκάστοτε χρονικῆς περιόδου ὅπου γίνεται ἡ ἐτήσια ἡλιακὴ διέλευσις ἀπὸ αὐτὸν (π.χ. μπορεῖ νὰ συμβῇ τὸ θέρος ἢ τὸ φθινόπωρον, ἀναλόγως τὴν ζῳδιακὴν ἐποχήν). Ὁμοῖως διὰ τὰ ὑπόλοιπα Ἄστρα (Ταῦρος - Ἀφροδίτη, Δίδυμοι - Ἀπόλλων, Καρκίνος - Ἕρμῆς...).
Αἱ ἀκόλουθαι ἰστοσελίδαι περιέχουν:
  • Mυθολογίαν καταστερισμοῦ τῶν ζῳδιακῶν Ἁστρων
  • Οὐρανομετρίαν/ἀστρονομίαν τῶν ζωδιακῶν Ἂστρων
  • Ἐποχιακὰς καὶ ἀστρικὰς ἰδιότητας καθὼς καὶ δυνάμεις ἀστέρων τοῦ Δωδεκατημορίου ἑκάστου ζῳδιακοῦ Ἄστρου
  • Ἑρμηνείαν τοῦ ὡροσκόπου διὰ τοὺς τρεῖς δεκανοὺς τοῦ Δωδεκατημορίου ἑκάστου ζῳδιακοῦ Ἄστρου

kriostavrosdidymoikarkinosleonparthenos
ΚΡΙΟΣΤΑΥΡΟΣΔΙΔΥΜΟΙΚΑΡΚΙΝΟΣΛΕΩΝΠΑΡΘΕΝΟΣ
      
zygosskorpiostoxotisaigokeroshydrochoosichthyes
ΖΥΓΟΣΣΚΟΡΠΙΟΣΤΟΞΟΤΗΣΑΙΓΟΚΕΡΩΣΥΔΡΟΧΟΟΣΙΧΘΥΕΣ
      

Τhttp://www.astrologicon.orgΑ ΖΩΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ Ο ΖΩΔΙΑΚΟΣ

Μετακένωσις τῶν θεϊκῶν Ἰδεῶν εἰς τοὺς πλανήτας


ΕκτύπωσηE-mail
philosophy.jpg
Θεοί καὶ Ἰδέαι, Ἀστέρες καὶ Πλανήται

Τὸ κοσμολογικὸ ὑπόδειγμα, ἐπὶ τοῦ ὁποίου θεμελιώνεται ἡ ἀστρολογία, εἶναι αὐτὸ ποὺ περιγράφεται εἰς τὸν πλατωνικὸν Τίμαιον. Σημαντικὴν δὲ θέσιν εἰς αὑτό ἔχουν οἱ Ἀστέρες ὡς πρωταρχικοὶ φορεῖς τῶν Ἰδεῶν τῆς θεόσφαιρας ἐκδηλουμένων ἐπὶ τοῦ αἰσθητοῦ. Οἱ Ἀστέρες διακρίνονται περαιτέρω εἰς ἀπλανεῖς καὶ πλανήτας· οἱ πρῶτοι ἐμπύρειοι καὶ ἀνώτεροι ἱεραρχικῶς ἀπὸ τοὺς δευτέρους, ποὺ εἶναι κυρίως γεώδους/ὑδατώδους ἢ ὑδατώδους/ἀερίας συστάσεως.
Εἰς τὴν Ἑλληνικὴν Ἀστρολογίαν τὸ σύνολον τῶν ἰδιοτήτων τῶν ἐν χρήσει οὐρανίων σωμάτων κατὰ φύσιν καὶ κατ' ἐπίδρασιν, ἀπορρέει ἐκ τοῦ συνόλου τῶν Ἰδεῶν τοῦ ἀναλόγου Θεοῦ κατὰ πλήρην ἀντικατοπτρικὴν ἀντιστοιχίανἩ ἀντιστοιχία αὐτὴ λαμβάνει ἔκφρασιν εἰς τὸ αἰσθητὸν πεδίον, διαμέσῳ τῶν φυσικῶν ἀπορροιῶν τῶν Ἀστέρων καὶ πλανητῶν, αἱ ὁποῖαι δομοῦν ἓκαστον στοιχεῖον ζωῆς ἐπὶ χθονὸς συμφώνως πρὸς καθορισμένον Λόγον. Οἱ πλανήται παρότι δὲν ἔχουν τὴν ποιότητα τῶν ἀπορροιῶν τῶν ἀπλανῶν καὶ σὲ πολὺ μικρότερον βαθμόν τὴν ἰσχύ ἢ τὸν μαγνητισμόν των, ἐν τοῦτοις συμμετέχουν μέσω τῆς ἰδιότητος ποὺ ἔχουν νὰ ἀνακλοῦν τὸ ἀστρικό φῶς (καὶ μέρος τῆς οὐσίας των) ὑπὸ διαφόρων γωνιῶν ἐν σχέσει πρὸς τὴν Γῆν. Ὅταν αἱ σχηματισθεῖσαι γωνίαι εἶναι αὐταὶ ποὺ ἐνυπάρχουν τοῖς κανονικοῖς πολυγώνοις, τότε δύνανται νὰ μᾶς ἐπηρεάσουν, ἢ πιὸ σωστὰ ἡ ἴδια ἡ ψυχή ἔχει τὴν ἰκανότητα νὰ ἀνταποκρίνεται εἰς τὰ σχήματα αὐτά. Διὸ καὶ οἱ τρεῖς ἐξωκρόνιοι πλανῆται ποὺ δὲν εἶναι ὁρατοὶ διὰ γυμνοῦ ὀφθαλμοῦ, ἔχουν σχεδόν μηδενικὴν ἐπιρροήν εἰς τὰ γενέθλια ὡροσκόπια καὶ ἐξετάζονται μόνον συναρτήσει θεμάτων μεγάλης κλίμακος (π.χ. ὡροσκόπια κρατῶν).
Ἡ ἀστρολογία ἐκλαμβάνεται ὁλοκληρωμένα ὡς σύστημα
Οἱ 7 ὁρατοὶ καὶ οἱ 3 ἐξωκρονίοι πλανῆταιπαρουσίαζονται ὡς πρὸς 

  • θεολογικὸν (νοητὸν, Πρῶται Ἀρχαί - Θεοί - Ἰδέαι)
  • λογικὸν (νοερὸν, Λόγος - Ἀριθμός - γεωμετρία)
  • φυσικὸν (αἰσθητόν, Ἀστέρες - φυσικαὶ ἀπορροαί -
    ἡ φυσιολογία τοῦ πλανήτου μας καὶ τῶν ἐπ' αὐτοῦ φυομένων εἰδῶν)
  • Μυθολογία
  • Οὐρανομετρία
  • Ἀστρολογία
  • Ἀστροφυσικὴ
     

su01.jpg
selini_m.gif
hermes-caduceus_s.jpg
mirror-pigeon_s.gif
hoplite_s.jpg
ΗΛΙΟΣΣΕΛΗΝΗΕΡΜΗΣΑΦΡΟΔΙΤΗΑΡΗΣ
zeus01.jpg
cronus-sickle_s.jpg
uransphere_s.jpg
poseidon.jpg
cornucopia_s.jpg
ΖΕΥΣΚΡΟΝΟΣΟΥΡΑΝΟΣΠΟΣΕΙΔΩΝΠΛΟΥΤΩΝ

Οι πλhttp://www.astrologicon.orgανήτες στην ελληνική αστρολογία