https://www.facebook.com/artemissky.blogspot?ref_type=bookmark

ΑΡΤΕΜΙΣ

ΑΡΤΕΜΙΣ
Ήταν θεά του κυνηγιού,”πότνια θηρών” κατά τον Όμηρο,θεά των αγριμιών και της Σελήνης.

ΕΛΛΑΣ - HELLAS

'' Επιόντος άρα θανάτου επί τον άνθρωπον, το μεν θνητόν, ως έοικεν, αυτού αποθνήσκει, το δ' αθάνατον, σώον και αδιάφθορον, οίχεται απιόν. `Οταν επέρχεται ο θάνατος στον άνθρωπο, το μεν θνητό μέρος αυτού, καθώς φαίνεται, πεθαίνει, το δε αθάνατο, η ψυχή, σηκώνεται και φεύγει σώο και άφθαρτο '' ΠΛΑΤΩΝΑ

ΕΛΛΑΣ - HELLAS .

ΕΛΛΑΣ - HELLAS .
ΑΝΟΙΚΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Παρασκευή 5 Απριλίου 2013

Δώδεκα θεοί του Ολύμπου




Οι Θεοί μας


Οι Θεοί του Ολύμπου. Αναπαράσταση σε σαρκοφάγο. Μουσείο του Λούβρου.
Οι δώδεκα Θεοί του Ολύμπου είναι οι κύριοι θεοί των Ελλήνων που κατοικούσαν στην πνευματική κορυφή του Ολύμπου. Οι Ολύμπιοι θεοί κέρδισαν την εξουσία νικώντας τους Τιτάνες στην Τιτανομαχία. Στην πραγματικότητα οι αρχαίοι Έλληνες δεν είχαν κάποιο συγκεκριμένο δωδεκάθεο, αλλά υπήρχαν μεγάλοι και μικρότεροι θεοί και άλλοι που λατρεύονταν τοπικά π.χ. ο Δίας, ο Ποσειδώνας και ο Άδης ήταν οι μεγαλύτεροι θεοί, ενώ ο Διόνυσος ήταν μικρότερος θεός.

Οι θεότητες που, κατά παράδοση, αποτελούσαν το δωδεκάθεο είναι:
Ζευς ή Δίας Jupiter Versailles Louvre Ma78.jpg Ο πατέρας των Θεών και ο σπουδαιότερος από αυτούς. Θεός των καιρικών φαινομένων, προστάτης των ξένων, της οικογένειας και της γονιμότητας. Λατρευόταν ως ο σοφός θεός που καθόριζε τις τύχες των ανθρώπων και ρύθμιζε την ηθική τάξη του κόσμου.
'Ηρα Hera Campana Louvre Ma2283.jpg Αδελφή και σύζυγος του Δία. Ήταν προστάτιδα του γάμου και της συζυγικής πίστης.
Ποσειδώνας Neptune fountain02.jpg Θεός της θάλασσας, των ποταμών, των πηγών των πόσιμων νερών και γενικά του υγρού στοιχείου.

Δήμητρα
Demeter Pio-Clementino Inv254.jpg Θεά της γης , της γεωργίας , της χλωρίδας , της τροφής , του γάμου και προστάτιδα των γεωργών.
Διόνυσος Dionysos Louvre Ma87 n2.jpg Θεός του κρασιού και των σαρκικών απολαύσεων.
Αφροδίτη NAMA 262 Aphrodite Epidaure 2.JPG Θεά της ομορφιάς και του έρωτα.
Απόλλων Roman Statue of Apollo.jpg Θεός της , μαντικής της τέχνης  και του χορού , της ηθικής τάξης και της λογικής. Ήταν ακόμα θεραπευτής θεός.
'Αρης Ares villa Hadriana.jpg Θεός της μάχης και του πολέμου
'Αρτεμις Diane de Versailles Leochares 2.jpg Θεά της άγριας φύσης, του κυνηγιού , των ζώων και της γονιμότητας.
Αθηνά Athena Giustiniani Musei Capitolini MC278.jpg Θεά της Σοφίας, των τεχνών και του σώφρονος πολέμου
'Ηφαιστος Vulcan Coustou Louvre MR1814.jpg Θεός της φωτιάς, των ηφαιστείων , της μεταλλουργίας και προστάτης των τεχνιτών. Ήταν ακόμα ο κατασκευαστής των όπλων των θεών.
Ερμής Hermes-louvre3.jpg Ήταν ο αγγελιαφόρος των θεών, κήρυκας και ψυχοπομπός, προστάτης του  εμπορίου των ταξιδιωτών αλλά και των ληστών.

Άλλες θεότητες των Ελλήνων

Άλλες θεότητες των Ελλήνων είναι:
  • Πλούτωνας: [ή Άδης, κατά την πρώιμη αρχαιότητα] : Θεός του Κάτω και του Αόρατου Κόσμου.
  • Εστία: Θεά της οικογένειας, της οικίας, της φωτιάς και των υφαντικών τεχνών.
  • Εκάτη : Θεά της μαγείας.
  • 'Ερως : Θεός του έρωτα.
  • 'Ηβη : Θεά της νεότητας.
  • Ιασώ : Θεά της ίασης.
  • Παν : Θεός της πανίδας και των ποιμένων.
  • Περσεφόνη : Θεά των εποχών[κόρη της Δήμητρας].
  • Αίολος : Θεός των ανέμων.
  • Θέμις : Θεά της δικαιοσύνης.





Σήμερα μπαίνουμε κάτω από την επίδραση της Θεάς Ήρας.



Η Θεά Ήρα συμβολίζει τον νόμο της πνευματικής αγάπης.



Η Θεά Ήρα μυθεύτηκε ως η λαμπρότερη (μαζί με τον Δία) από τους Έλληνες Θεούς, γιατί εκπροσωπεί την μία από τις δύο πλέον εξελιγμένες ουσίες της Φύσεως, της παραγωγικής ύλης που είναι η αφορμή της δημιουργίας των νοητικών όντων (η άλλη ουσία είναι ο ενεργητικός αιθέρας – Δίας που είναι η αιτία της δημιουργίας των νοητικών όντων).
Στα ¨Ορφικά¨στον ύμνο της Ήρας αναφέρεται ότι η Ήρα συμβολίζει τον αέρα.
Έστι η Ήρα πρέπει να είναι άτομο ύλης αερώδους καταστάσεως, δηλαδή ελαφρό και αόρατο, ισοδύναμο με την μορφή της ουσίας του αιθέρος και πρέπει να βρίσκεται στην ατμόσφαιρα της Γης, σε ορισμένη εποχή όπως την άνοιξη, έτοιμο να ενωθεί μαζί του για την δημιουργία της ψυχής. Πιθανόν η Ήρα να κατάγεται από την ίδια πηγή εκπόρευσης με τον Δία, ως αδελφή του, δηλαδή από τις ηλιακές εκρήξεις και ως άτομο τέτοιο να είναι από τα άτομα εκείνα ¨των μοριακών χειμάρων¨.
Η Ήρα ακολουθεί τον αιθέρα – Δία σε όλες τις μεταμορφώσεις του σαν νόμιμος σύζυγός του. Οι μορφές που παίρνει ο απρόσωπος δημιουργικός Ζευς, είναι ανάλογες με την εκάστοτε συνεργασία του με την ζωή και την κίνηση, τις βασικές δηλαδή ιδιότητες του ψυχικού ατόμου – Ήρας.
Η συστολική κίνηση του ψυχικού ατόμου – Ήρας, η οποία δεν αφήνει αχαλίνωτη την διαστολική ζωή να απλωθή και να διαλύση το υλικό άτομο, γίνεται αφορμή για την πρώτη έκφραση της έλξεως του κέντρου και συνεπώς της ιδιότητος της αυτοσυντηρήσεως, εκδηλώνεται δε ως ένστικτο, (μαζί με τον νόμο της ζωής) στα ζώα.
Η έλξη επομένως του κέντρου της ψυχής τείνει να φέρη και να συγκρατήση σ’ αυτό, ότι η συμπεριφορά του ως φυγοκεντρική τείνει να εξωτερικεύση και σκορπίσει γύρω της. Και αυτή η έλξη είναι ο νόμος της καθολικής αγάπης.
Αν αναζητήσουμε στον ανθρώπινο οργανισμό την αντιστοιχία της Ήρας ως ελκτικής συστολής των διαφόρων συστημάτων του, θα την συναντήσουμε πρώτον ως σύσπαση αυθυπαρξίας στην συστολή της καρδιάς του. Δεύτερον στην ιδιότητα της αυτοσυντηρήσεως όλων των κυττάρων, των συστημάτων του σώματος.
Ακόμα και βαθύτερα εξετάζοντας μπορούμε να ξεχωρίσουμε ότι και αυτή η γονιμοποίηση του ωαρίου από το σπερματοζωάριο, κοντά στην γονιμοποιό δυναμή του, στον νόμο δηλαδή του έρωτος που του δίνει την ενεργητική δραστηριότητα, έχει ακόμα αφορμή και την ελκτική ιδιότητα της αγάπης που φωλιάζει στα ωάρια.
Έτσι λοιπόν η έλξη εξελίσεται τέλος δυναμικά στον υπέροχο πνευματικό νόμο της αγάπης.
Η στοργή, η περίθαλψη, η καλωσύνη, η αφοσίωση, η ευεργεσία, η περίπτυξη και όλα τα συναφή προς την αγάπη, είναι εκδηλώσεις που φέρνουν ευτυχία και χαρά.
Αν δε στον νοητικό παράγοντα της ψυχής, τον Δία, οφείλεται η δημιουργία, η ενεργητική της πρόοδος και η ψυχοπνευματική της τελειοποίηση με την απόκτηση της γνώσεως – σοφίας, του θείου δηλαδή πνευματικού νόμου της ελευθερίας, στον πνευματικό νόμο της αγάπης – Ήρας οφείλονται τα ιερώτερα ιδανικά της, εκείνα που συντρέχουν ασφαλώς γι’ αυτήν την τελειοποίηση.
Νικόμαχος

by: NICK NIKOMAHOS TAPINOS



 Η Θεά Δήμητρα.


Στις 21/8 μπαίνουμε κάτω από την κυριαρχία της Θεάς
Δήμητρας.

Η Θεά Δήμητρα συμβολίζει τον νόμο της ζωογόνου ιδιότητας της
ύλης της Γης.

Η Θεά Δήμητρα είναι κόρη της Ύλης – Ρέας και διακρίνεται
κατ’ αρχάς στην χαρακτηριστική φυγόκεντρο διαστολική και ζωογόνο ιδιότητα της Ρέας – Ύλης της Γης. Δηλαδή ως περιφέρεια των ατόμων της Μεριστής Ουσίας της Φύσεως. Η ιδιότητα αυτή παράγει την άπωση της περιφέρειας των ατόμων της ύλης
και είναι εκείνη που τα φέρνει σε επαφή με το περιβάλλον. 
Κατόπιν διακρίνεται σε φυσικό νόμο της ζωογόνου ιδιότητος
της ύλης, αφορμή και πηγή εκδηλώσεως της ζωής καθώς και της διατηρήσεώς της. 
Στην συνέχεια η Δήμητρα διακρίνεται στην φανέρωση της ζωής
στα ζωντανά κύτταρα, με την ενεργητική συνεργασία της γονιμοποιού δυνάμεως του Ποσειδώνα και της φωτογόνου δυνάμεως του Πλούτωνος, ως συνθετικής ουσίας των.
Η Δήμητρα τότε είναι η περιφέρεια του ζωντανού γήινου
ατόμου, οπότε αρχίζει και η οντογονική κλίμακα της ζωής.

Κατ’ αρχάς παρουσιάζονται τα πρωτοζωϊκά κύτταρα με έκδηλη
ζωή, κίνηση και διχοτόμηση. Ακολουθούν έπειτα οντογονικώς τα ζωντανά κύτταρα των πολυσύνθετων οργανισμών. Αυτούς τους διακρίνει η έμψυχη ζωή, με αιτιολογικό παράγοντα της δημιουργίας των την νοητική ενέργεια και με χαρακτήρα την ενστικτώδη
λειτουργία της ψυχικής των νοήσεως και την αναπαραγωγική ικανότητα ζωής, που εκδηλώνεται σε ορμή αναπαραγωγής.

Η οντογονική μορφή της Δήμητρας ως περιφέρεια των ατόμων της
ζώσας ύλης, διακρίνεται πρώτον σε ψυχική για το ψυχικό άτομο και δεύτερον σε ζωϊκή για τα κύτταρα και τους οργανισμούς των. Είναι δε ιδιότης αναπαραγωγής με γέννηση για τους οργανισμούς και με διχοτόμηση για τα κύτταρα.
Εξελικτικά η οντογονική Δήμητρα παρουσιάζεται στις ψυχές των
ανθρώπων ως αισθήματα, με την συνεργασία του νοητικού και την άμεση επαφή με τα αισθητήρια όργανα.

Η διαστολική ιδιότητα της Θεάς Δήμητρας στους ανθρώπινους
οργανισμούς συναντιέται, καθώς είναι φυσικό, και στα διάφορα συστήματα και όργανα. Παράδειγμα η διαστολική κίνηση της καρδιάς και ειδικώς η αναπαραγωγική – γεννητική ικανότης της γυναικείας μήτρας, ως κέντρου γεννήσεως στην οποία κυριαρχεί η μητέρα Θεά Δήμητρα. 

Ως συμβολική μήτρα και όργανο της μητρότητος η Δήμητρα,
παράγει τους καρπούς της, τα ωοκύτταρα. Θεωρείτο επομένως τροφός της Κόρης Περσεφόνης, που ήταν σύμβολο των ωοκυττάρων και για αυτό ονομάστηκε Κουροτρόφος.
Η μητρότης στη Γη και γενικά στην Φύση, είναι η μεγαλύτερη
δωρεά στα όντα της. Είναι η ίδια η αιώνια ζωή. Είναι ένα ασύγκριτο χάρισμα, που όλα τα όντα το χρωστάμε στην Μεγάλη Μητέρα την Θεά Δήμητρα.
Από το σημείο αυτό της ειδικεύσεως της Δήμητρας δηλαδή στην
γυναίκα, αρχίζει η δράση της όχι μόνο ως φυσικός νόμος της ζωής, εκπροσώπου των ωδίνων, της γεννήσεως και της διαιωνίσεως του ανθρώπινου γένους, αλλά κυρίως ως προϊσταμένης των Μυστηρίων. Γι’ αυτό της είχε δοθεί το επίθετο της Θεσμοφόρου, εκείνης δηλαδή που παρέδωσε στο ανθρώπινο γένος τους ιερούς Νόμους και τους Θεσμούς.
Στην αρχαιότητα, μάλιστα, δέχοντο ότι τα Μυστήρια ήταν
δημιούργημα της Θεάς Δήμητρας, δηλαδή της ζωής, που είχε επίγνωση του προορισμού της, της πνευματικής επομένως ζωής.